make your own site for free

Poradnia dla osób z autyzmem dziecięcym

1. Cele i zadania:
* dokonywanie funkcjonalnej diagnozy dziecka, w celu określenia stopnia i rodzaju zaburzeń w poszczególnych sferach rozwojowych,
* konstruowanie i realizacja zindywidualizowanych programów edukacyjno– terapeutycznych, pozwalających na najefektywniejsze wykorzystanie potencjałurozwojowego dziecka, w celu wyrównywania jego deficytów,
* organizacja współpracy z publicznymi placówkami oświaty i wychowania, w celu umożliwienia dzieciom z autyzmem generalizacji zdobytych umiejętności w gronie swoich zdrowych rówieśników oraz późniejszej edukacji,
* propagowanie wiedzy o autyzmie, jego konsekwencjach dla dalszego rozwoju dziecka oraz jego skutkach społecznych, informowanie o metodach i skuteczności terapii behawioralnej rodziców dzieci z autyzmem oraz nauczycieli i wychowawców z takimi dziećmi pracującymi.

2. Zakres działania i dobór dzieci

Poradnia obejmuje swoim działaniem dzieci zdiagnozowane jako autystyczne lub zagrożone ryzykiem wystąpienia autyzmu oraz dzieci z pokrewnymi zaburzeniami. 
Poradnia realizuje świadczenia dla osób w wieku od 3 do 18 roku życia z całościowymi zaburzeniami rozwoju, autyzmem dziecięcym oraz zespołem Aspergera oraz dzieci z pokrewnymi zaburzeniami.
W zakresie kompetencji Poradni pozostaje:

* diagnostyka psychiatryczna i psychologiczna (porady diagnostyczne),
* konsultacje psychiatryczne i psychologiczne (porady kompleksowo–konsultacyjne),
* terapia grupowa i indywidualna w orientacji poznawczo–behawioralnej w ramach programu terapeutycznego,
* współpraca z rodziną oraz placówkami oświatowymi (przedszkola, szkoły, inne placówki) w celu umożliwienia dzieciom z autyzmem lub zespołem Aspergera generalizacji zdobytych w czasie terapii umiejętności i wykorzystywania ich w grupach rówieśniczych i na kolejnych szczeblach edukacji.

W poradni oferujemy następujące formy terapii: interwencje rozwojowe S. Greenspana, ruch rozwijający Sherborne, elementy treningu umiejętności społecznych, zajęcia z elementami usprawniania sensorycznego, terapię przez zabawę, muzykoterapię, techniki relaksacyjne, metoda Dobrego Startu.

Warunki przyjęć

Pacjent zapisuje się do Poradni dostarczając skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu  osobiście, listownie lub e-mailem. Skierowanie powinno zawierać: nazwę Poradni do której pacjent jest kierowany, pieczęć instytucji wydającej skierowanie, pełne dane pacjenta (imię i nazwisko, datę urodzenia, Pesel, adres z kodem pocztowym), diagnozę (jeśli pacjent ją posiada, lub wpis „ do obserwacji", gdy diagnoza nie jest ustalona), symbol choroby wg klasyfikacji ICD 10, pieczęć z numerem wykonywania zawodu i podpis lekarza wystawiającego skierowanie.
Prosimy o umieszczanie w lewym dolnym rogu skierowania numeru telefonu kontaktowego, pod który pracownik poradni będzie mógł zadzwonić, aby poinformować o wyznaczonym terminie wizyty.

Mobirise